Therapievormen

ACT

ACT is een gedragstherapie die zich richt op het accepteren van gevoelens en gedachten in plaats van ze te controleren of te negeren. Je leert vaardigheden die jou helpen om flexibel om te kunnen gaan met innerlijke ervaringen en die je bewust maken van de kracht van het hier en nu. ACT helpt je ook om levenskeuzes te baseren op wat jij echt belangrijk vindt, wat uiteindelijk leidt tot een verbeterd welzijn en een zinvoller leven.
ACT leert je:
Wat voor jou waardevol is
Hoe je jouw leven de door jou gewenste richting kunt geven
Mild omgaan met je negatieve emoties of pijn
Inzicht krijgen in je automatische patronen
In het hier en nu zijn
Voice Dialogue leert je:
Je verschillende kanten en innerlijke stemmen beter te begrijpen en met ze in gesprek te gaan
Te ontdekken waarom je soms conflicten hebt in je gedachten en gevoelens
Hoe je bewuster keuzes kunt maken en meer begrip krijgt op hoe je reageert en handelt
Meer zelfinzicht te ontwikkelen en persoonlijke groei te bevorderen

Voice dialogue

Voice Dialogue is een therapeutische aanpak die helpt om verschillende kanten van je persoonlijkheid te begrijpen. Iedereen heeft verschillende kanten in zich en deze kunnen soms conflicterende gedachten en gevoelens oproepen. Door middel van gesprekken en bewustwording kunnen we samen werken aan het begrijpen en in balans brengen van die verschillende aspecten. Hierdoor krijg je meer controle over je reacties en keuzes in het dagelijks leven.

COMET

Met COMET werk je aan het versterken van je zelfvertrouwen en aan het ontwikkelen van een positiever zelfbeeld. Het helpt je om negatieve overtuigingen over jezelf meer los te laten en te vervangen voor positievere gedachtes. Het resultaat is een sterker en evenwichtiger zelfbeeld dat je kan helpen in het dagelijks leven.

COMET is een groepstraining en wordt twee keer per jaar aangeboden. Als er meer dan 4 deelnemers zijn, dan wordt de groep geleid door twee therapeuten (Maaike Strengers en Maartje Zwarteveen).
COMET leert je:
Positiever en realistischer over jezelf te denken
Zelfvertrouwen en acceptatie te versterken
Negatieve gedachten en overtuigingen over jezelf te verminderen
Te werken aan een gezonder en evenwichtiger zelfbeeld
Oplossingsgerichte therapie leert je:
Te focussen op wat al goed gaat en hoe je dat kan uitbreiden
Positieve veranderingen in je te leven te identificeren en te versterken
Het ontwikkelen van nieuwe strategie├źn en mogelijkheden voor groei en verbetering
Je te richten op haalbare oplossingen en doelen

Oplossingsgerichte therapie

Korte oplossingsgerichte therapie is een effectieve benadering die zich richt op het vinden van haalbare oplossingen voor jouw uitdagingen en problemen. In plaats van uitgebreid in te gaan op je verleden, concentreert de therapie zich op het hier en nu. De therapie geeft zicht op waar jij controle op hebt in het leven en helpt je om gericht te zijn op de toekomst.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram